Bri en Mar in New York.reismee.nl

Window Shoppen

Vandaag om zes uur wakker, da's toch alweer een uur later. Eerst maar eens van kamer wisselen. Van een King Room naar een 1 bedroom suite, wat inhoudt dat we allebei een eigen ruimte hebben met de badkamer ertussen. Echt een prima deal!

Ik besluit om allereerst maar eens op spijkerbroekenjacht te gaan, in een winkel waar ik 2,5 jaar terug ook goed geslaagd ben. Ik dacht, ik ben wat afgevallen, ik kan een maatje kleiner aan. De man in de winkel schat me in en we komen op een passende spijkerbroek uit...(alhoewel, een hoge broek wordt nog steeds vertaald in een broek met de riem onder de billen...meneer, daar kan ik echt niet meer mee weg komen, hoor!). Maar zoals gezegd, we hebben een passende gevonden...'veel beter dan de broek waar u in gekomen bent!'

Nou, nader onderzoek wees uit dat het exact dezelfde broek was....*zucht*....nog een maatje kleiner geprobeerd, maar daar lubberde mijn buik boven uit, dus dan maar wat wijdere pijpen.

Liever oversized dan te krap, is mijn motto.

Wat rond gelopen tussen leuke etalages, gebouwen, mooie mensen. Ook het Chrysler in geweest. Ik liep plots op een plek waar ik echt schitterend zicht had op het pand en alle details goed kon bekijken. Toen naar binnen, het is een kantoorgebouw en de hal is gewoon toegankelijk, maar verder kom je niet. Allemaal Art Deco, dus voor mij weer genieten. Echt even de tijd voor genomen.

Na een kop koffie in the Food Court van Grand Central weer op naar mijn geliefde park voor een zalige en gezonde lunch, om daarna Kinokunya weer eens te plunderen, een Japanse boekwinkel met allerlei hebbedingen, het ene nog mooier dan het ander.

Toen terug naar het hotel, Bri komt in de middag aan en voor mij een uitstekend excuus om een siesta te houden. Jonge, wat loop je toch veel af, hier!

Na wat vertraging vanaf Newark komt Brigitta aan, zo fief als een hoentje, en we gaan weer de stad in. Ik had haar iets moois willen laten zien wat ik vanmorgen tegen was gekomen, maar we schoten een halte voorbij en kwamen meteen in Grand Central uit, waar we op ons gemak de prachtige stalletjes voor de feestdagen zijn langs gelopen, al dromend hoe het zou zijn daar een zaakje te bemannen. Meest handgemaakte spullen en alles heel fleurig.

En weer op naar Bryant Park, met een maaltijd van Pax. En uitzicht op de ijsbaan...echt genieten. We ronden de avond af met een wijntje bij een open haardvuur en obers in een dikke winterjas. Heel apart en super gezellig.

Daarna Moet Bri van mij nog even naar het damestoilet aldaar, want die is de moeite waard, en dan wij aanvaarden onze terugtocht naar het hotel, allebei een beetje tipsie en een tikkie moe. We zitten zo te kletsen, dat we bijna vergeten uit te stappen.

Oh ja, en we hebben besloten dat we een appartement gaan huren, hier, er staan een aantal leeg, en zoals Bri al zei: ‘Ik ben niet zo veeleisend, ik hoef niet per se in Manhattan te wonen.... ' LOL...maar wel een River view....morgen eens zoeken wat die flatjes doen per maand....maar voor nu, eerst maar wat verder dromen.

Oh ja, en we hebben een flah mob meegemaakt!

http://flash-mob.meetup.com/cities/us/ny/new_york/

http://improveverywhere.com/

Ik denk niet van Improv, want die doen meestal iets ludieker, maar toch onwijs leuke en een vervulling van een wens!

In eens ging een hele grote groep mensen in de hal van Grand Central stil staan en naar een punt kijken....zelf heb ik het begin gemist, maar het was zo onwerkelijk, dat je vanzelf ook gaat staan turen...er stond nog een bord met info over een nieuwe Apple storen, maar daar stonden de mensen te ver voor uit elkaar...en net toen wij dachten, kom, we gaan verder...deed die hele groep dat ook en liepen plots allemaal weg...zo gaaf om te zien!

Reacties

Reacties

Denisa

Hai Marian, waar is de foto van de spijkerbroek? Ben benieuwd hoe ie staat ; )

Marian

Ik had m hierboven aan...^_^...
Niks bijzonders, ben ik bang, gewoon een 505 Levis...mijn favoriet. Ik wil zo graag slimfit tot om mijn middel...als ze dat dan eenmaal begrijpen, gaat er een gebaar tot onder de oksels en is het: 'Oh, zoooo hoog....nee dat doen we niet meer.'
Overdrijven is ook een vak, hoor, en een vak dat de Amerikanen heel goed verstaan...;)

Marian

ER staat trouwens ook nog een filmpje op...maar dat zie je niet vanzelf, merk ik. Staat onder de link Video's rechtsboven onder de foto...
maar ik heb van Bri begrepen dat het niet goed overkomt...^_^
(zelf vind ik het gezellig, maar kijk zelf maar even....)

Lily

Die laatste foto is echt gaaf gemaakt! Ziet er allemaal erg gezellig uit :)
Nog veel plezier daar!
Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!