Bri en Mar in New York.reismee.nl

Mijn laatste dagje NY

Ik ben al even thuis, maar nog even een kort verslagje van mijn laatste dagje NY.

Ons laatste ontbijtje, toch maar weer lekker een waffel gebakken, had ik maar zo'n apparaat thuis...oh nee..laat maar, er moeten kilo's af niet bij! Bovendien heb ik thuis ook niemand die het beslag voor me klaarmaakt, dus teveel werk...apparaat zou toegevoegd worden aan al die andere geweldige apparaten die ongebruikt in mijn kast staan:-)

Door een tip van 2 meisjes aan een eerdere ontbijttafel, wist ik dat er nabij Pennstation een luggagestorage is. Het plan is om na het ontbijt met koffer naar Penn te gaan, daar de bagage te stallen en verder rond te kijken om vervolgens in de middag alleen nog maar de trein naar Newark te hoeven nemen. Marian laat haar bagage in het hotel achter, zij vertrekt later en naar JFK, dus is dat handiger.

Na het ontbijt gaan we samen naar station 34str en nemen hartelijk afscheid.

2 overstappen later sta ik op Pennstation met koffer en briefje met adres in handen. Nu zou je verwachten dat Penn zelf wel iets heeft geregeld voor de toeristen, dit is duidelijk niet het geval. Ik moet nog een flink eindje lopen en kom in een toch wel wat armetierige buurt in the fashiondistrict. Het adres blijkt een aftands gebouw, maar ik geef me er aan over en ga met de lift naar de 2e verdieping. Hier is een kleine ruimte “ingericht” als bagagedepot en er staan behoorlijk wat koffers. Ik betaal 10 dollar en verlaat het gebouw met alweer een commercieel idee in mijn hoofd, dit is echt handel :-)

Image and video hosting by TinyPic

Nu heb ik nog heerlijk een paar uurtjes om rond te slenteren en de laatste hustle and bustle van NY in me op te nemen. Ik doe een rondje Macy's en ga lekker even met de authentieke houten roltrap (uit 1902) naar de bovenste verdieping, waar de Kerstafdeling uitverkoop heeft, gewoon leuk om te kijken.

Helaas is mijn kaartje met de laatste foto's stuk, ik krijg ze er niet af, grrr. Ik hoop dat ik ze elders nog kan redden.

Ik koop een paar leuke dingetjes, maar gelukkig weet ik me in te houden.

Nog even bij Starbucks een lekker laatste koffie scoren en ik loop nog wat rond in de buurt, neem gewoon de laatste indrukken in me op. Onderweg loop ik langs een Japans eettentje en nuttig hier mijn laatste maaltijd.

Grappig is wel dat dit verreweg de voordeligste Japanner is die we gehad hebben (niet de beste, maar wel lekker). Ik neem nog een lekker flesje Sake erbij tot het tijds is om mijn koffer te halen en te vertrekken richting vliegveld.

Ik heb opnieuw genoten van deze fantastische stad en voel aan mijn water dat ik er snel zal wederkeren ;-)

Marian, het was gezellig :-)

Bye bye New York!

Reacties

Reacties

Marian

Thnx ^_^
wat een stad, he? hopelijk mogen we er gauw weer rondstruinen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!