Bri en Mar in New York.reismee.nl

Humor en Kerst

Vanmorgen zijn we wat later uit bed. Maar ach, het is zaterdag en dus is het ontbijt ook wat later beschikbaar...ens dat komt mooi uit.

Weer een lekkere blauwe lucht buiten, maar het wordt, zoals voorspeld, toch kouder.

We besluiten vanmorgen eens op zoek naar de metrohalte met de Tom Otterness beelden. Die bevindt zich op 8Ave x 13 Street. We zijn beiden gek op zijn kunst en struinen het hele station af op zoek naar gekke beeldjes. Het is maar goed dat ik de batterij van mijn camera gisteravond heb opgeladen!

Ook worden alle stations ineens overladen met mensen verkleed als kerstmannen, elfen en aanverwante artikelen. We besluiten dat dit een variatie is op de ‘met-blote-benen-de-metro-in', want het is teveel om niet op te vallen. Er zitten hele grappige tussen, zoals een meisje dat zich als een kadootje heeft verpakt, of een ginger bread mannetje. Sommigen hebben zelfs brandende lichtjes om...prachtig! En natuurlijk ook wat mooie kerels, maar die foto's hadden jullie inmiddels al gezien.

http://ireport.cnn.com/docs/DOC-715842

Er komt ook een filmpje van op het blog te staan.

Tegen half een rep ik me retour het Brandon voor de rondleiding. Ik moet een tijdje in de hal wachten en kan goed de atmosfeer proeven. Het is een oud pand, maar het voelt goed. Net op het moment dat ik ongeduldig begin te worden, komt er een meisje voor de tour en krijg ik van alles te zien...de eetkamer, de postkamer, de tv kamer, de keuken de bad- en wasruimtes en een kleine kamer. Alles simpel en alles behalve modern, maar ik zou hier gerust een tijdje kunnen wonen. De buurt is zoooo ontzettend leuk en plenty fijne kruideniers in de buurt. *droom, droom*

Bri en ik hadden op Columbus Circle afgesproken en nadat ook ik de grote beelden heb bewonderd, duiken we weer een Japans restaurant in. Ook nu lekker en eenvoudig, helemaal top!

Dan hebben we nog een metrohalte die we willen bekijken...de geheime eindhalte van lijn 6, bij City Hall. Je mag nu in de tram blijven zitten als die een rondje draait en dan zou al het Art Deco schoons van die halte zichtbaar zijn....helaas was een zeer riekende dakloze ook op hetzelfde idee gekomen, dus we hadden al spijt dat we niet in de volgende wagon zijn gaan zitten, maar ja, het was te laat....

Trouwens, we zagen helemaal niets! Of toch, ja verrek, met je neus tegen het raam kon je een perron zien....'kon', want we waren er alweer voorbij....

Nou, no worries, we doen de rit gewoon nog een keer...en ditmaal kwam Brigitta op het briljante idee een raampje open te zetten, zodat ik een filmpje kon maken. Ik zal het uploaden....en dan zien jullie allemaal hoe indrukwekkend het was...LOL.

https://www.youtube.com/watch?v=JwMaaA8EWt8

Terug uptown zaten we weer eens te veel te kletsen in de subway en schoten we ruimschoots onze halte voorbij. Ach, dan gaan we even bovengronds kijken. Een klein stukje Upper East en op jacht naar een Starbucks. Niets in de buurt dus voor de verandering springen we op een bus, voor mij de eerste keer.

Ter hoogte van de Apple store springen we er weer uit en lopen wat naar beneden. Zo komen we langs St Patricks en we besluiten naar binnen te lopen. Blijkt de kerk HeLeMaal afgeladen en stond de zaterdagsdienst op punt van beginnen.

Nog voor de mis beginnen ze al over waar ze allemaal geld voor wilden hebben. Toen de dienst, maar die was ons te toegewijd en dus zijn we maar met stille trom vertrokken. Langs een klein marktje, wat gepofte kastanjes etend, stuitten we op een soort fast food tentje, dus die hadden vast een door ons begeerd toilet.

De tent zag er zo gek uit, dat we de verleiding niet konden weerstaan en ons op de locale burger stortten...om daarna met een zeer volle maag de zwaartekracht te weerstaan en met de snelle lift van Top of the Rock naar boven te gaan en van het uitzicht te genieten. Voor mij was het de eerste keer dat ik ToTR bij nacht deed, en de lichtshow met kleurtjes was dan ook nieuw voor mij. Erg leuk! Ook het kristal is in het donker heel anders!

Ook van de lift plaats ik (later?) nog een video.

Als afsluiter zijn we naar Comedy Cellar gegaan en dit was weer erg leuk. Gelukkig waren we slim genoeg om niet vooraan te gaan staan....da's geen goede plek, tenminste, niet als je niet in de zeik genomen wilt worden.....

Vijf stand-up comedians hebben we gezien, erg geinig, maar omdat alles solid uitverkocht was, werden we wel na 1.5 uur zeer vakkundig met z'n allen naar buiten gebonjourd...

Ik heb dit eerder met mijn neef gedaan, toen konden we blijven zitten tot twaalf uur...Al met al vind ik het een heerlijke, zeer Amerikaanse ervaring.

Giechelend van de drankjes en de humor gingen we weer naar huis...met de metro...al kletsend...nou ja, het wordt vaste prik, laten we maar gewoon toegeven dat we veel van de metrohaltes hebben gepasseerd....vaker dan 1 x...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!