Bri en Mar in New York.reismee.nl

Rainy Day

Ik haak even in met wat foto's en een verhaaltje van dag 2.

Na een lekker ontbijtje op weg naar Ellis Island. Tot mijn grote schaamte moet ik bekennen dat ik hier in al die jaren NY nog nooit geweest ben. Het is helaas wat minder weer vandaag, maar in de ochtend gelukkig nog droog, dus we kunnen buiten op het dek zitten en genieten van het uitzicht en de meeuwen die met de boot meevliegen.

Ellis Island is indrukwekkend en boeit ons dusdanig dat we wanneer we buiten staan pas beseffen er maar liefst 3,5 uur rondgelopen hebben. Inmiddels is geheel Manhattan verdwenen in een dichte mist en begint het te regenen., jammer, maar het is niet anders.

Vanwege de regen hebben we geen zin om lang naar een lunchplekje te zoeken dus duiken we de eerste de beste vage tent binnen. Het blijkt een koshere Joodse tent met placemats met een soort kreet van help ons de winter door. Nou ja, het was niet te eten, maar goed de magen zijn weer gevuld op naar Century21!

Gelukkig heb ik de verleidingen hier aardig weerstaan (Marian lijkt immuun) en heb ik alleen wat kleine dingetjes gekocht. Helaas voor mij ging ongeveer bij iedere stap in de winkel wel een alarm af als ik langsliep, dus 5 x mijn zakje geopend en gecontroleerd, pfff. De bewaker grapte na de zoveelste keer, het ligt niet aan het zakje, u bent het.

We hadden voor 19.00 uur entree voor het 911 memorial en na wat controles stonden we dan ineens op De plek! Het geeft een vreemd onbehagelijk gevoel om over het terrein te lopen wat nu netjes en strak is, het monument is indrukwekkend, het stromende water en al de namen van de slachtoffers in de randen. En dan is daar ook ineens het glazen gebouw waarbinnen nog een paar rest pilaren van 1 van de oorspronkelijke Twintowers, ik kreeg er de rillingen van.

We zijn moe en besluiten met de metro naar Chinatown te gaan en daar iets te gaan eten. We belanden in een Japans restaurant op een verdieping en zijn de enige gasten. Volgens de serveerster komen de meeste gasten nog, nou nee, we blijven de enige gasten en zitten er met de eigenaar die al slurpend zijn voedsel naar binnen werkt. Maar wonder boven wonder smaakt het eten uitstekend, gaat de uitgeslurpte eigenaar aan het werk en is de Sake voor herhaling vatbaar. Op naar een nieuwe dag in het fantastische NY!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!