Bri en Mar in New York.reismee.nl

A Rainy Day Too

Vandaag regent het...het giet niet, maar toch..

We starten rustig op met een ontbijt in het hotel en krijgen er een gratis sauna bij. Wat een hitte daar, zeg! De dag vraagt om indoor activiteiten en dus overtuig ik Bri van de noodzaak van een bezoek aan Ellis Island. We zijn er niet echt vroeg, maar er is absoluut geen rij en we besluiten zelfs op het open dek te gaan zitten, waar we worden vergezeld door meeuwen. Mooi gezicht! Ik denk dat ik er later een filmpje van bij plaats.

Ellis Island is indrukwekkend. Al die oude foto's en ook filmopnames van lang vervlogen tijden. Als we weer bij de boot staan, merken we tot onze verbazing dat het al half drie is...zo, hebben we er zo'n vier uur doorgebracht.

Eenmaal in Manhattan zoeken we een eettentje uit...de keus op korte termijn was een Mac of een kosher tentje in een kelder...en heel avontuurlijk besluiten we voor die tweede te gaan. Wat een raar tentje. Elk gerecht waar we naar keken werd meteen toegelicht. Het was een beetje achenebbisj allemaal, maar weggaan leek geen optie meer, het eten was al zo goed als opgeschept. Pasta met kaas en saus, moet goed gaan, zou je zeggen, maar het was zeker geen haute cuisine! Afijn, het vulde wel onze hongerige magen.

Toen even naar de Starbucks, want die fix had Bri nog niet gehad, hier.

Daarnazouden we naar het oplichten van een kerstboom bij Wall Street gaan, maar de regen werd werd heftiger, dus dan maar Century 21 binnen. Bri heeft er lekker geshopt, ik word ibbel in dat soort winkels en ben uiteindelijk toch even naar Wall Street gelopen, waar het aansteken letterlijk in het water was gevallen en de boel alweer afgebroken werd. Er was amper publiek geweest, volgens mij, en de boom ook niet super indrukwekkend. Ik ben nog op zoek gegaan naar de stier, ik dacht, die is vast mooi met die natte gloed en de lichtjes, maar ik heb het dier niet kunnen vinden....

En het werd tijd voor ons bezoek aan het 9/11 Memorial....de weg er naar toe is nogal een doolhof, maar eenmaal daar wordt al gauw duidelijk dat dit een schitterende plek gaat worden. Vooral op een zomeravond zal het mooi zijn. Echt super indrukwekkend. Ik heb ook nog wat filmpjes gemaakt en ben benieuwd of die het geluid van stromend water goed overbrengen. De watervallen waren echt heel apart. Er blijkt ook nog een stuk oorspronkelijk gebouw te staan....dat was wel kippevel, moet ik zeggen....

Bri heeft vanmorgen een zweepslag gekregen en hoewel het lopen aardig is gelukt, was het nu wel op. Dus we besloten dat ons restaurant voor vanavond op de route naar huis moest zijn en besloten in Canal Street uit te stappen en een stukje richting China Town te lopen. We passeerden wat groezelige tentjes en stuitten plots op een Japans restaurantje op een 1e verdieping....alleen, er zat helemaal niemand! Terwijl het toch al 8 uur was....Maar, de serveerster wist ons te vertellen dat ‘ze nog moesten komen'.

LOL...het waren trouwens allemaal Chinezen, maar erg aardig en het eten was heerlijk. De sake trouwens ook! Er is nog 1 iemand voor een take-away langskomen, maar verder hadden we het restaurant voor ons zelf. Nu ja, ze moesten nog komen...we hebben wel vreselijk gelachen, zeker toen we min of meer naar buiten werden gebonjourd en ze volgens mij de boel af wilden sluiten....

Ze waren trouwens absoluut niet duur, dus krijgen straks een goede review op Trip!

Zeer melig van de heerlijke sake vervolgden we onze metrorit naar het hotel, onze medereizigers betichtend van allerlei tikken en neigingen tot op zoek zijn naar een kamertje in ‘One Flew over the Cuckoo's Nest'....Eigenlijk denk ik dat wij ook geen al te beste indruk hebben gemaakt...maar ach, we zitten nu wel lekker rozig nog wat te typen en gaan straks lekker pitten.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!