Bri en Mar in New York.reismee.nl

Window Shoppen

Vandaag een dagje separaat op stap. Ik neem een donut en een koffie to go en ben vroeg op Grand Central station om op 5th Ave eens flink te shoppen, nou ja het blijft bij windowshoppen, want de prijzen zijn hier niet misselijk. Veel winkels hebben voor de feestdagen waanzinnig mooie etalages, je kijkt je ogen uit.

Met plezier ga ik in de rij staan bij Abercrombie and Fitch, uiteraard om weer een leuke foto met hunk te scoren...misschien moet ik eens zo'n hunk inhuren en voor de deur van Artchoices zetten! De polaroid is weer leuk gelukt, jammer dat ik er een slechte digitale van heb.

Ik neem even een pauze met natuurlijk een Caramel Brulee Latte van Starbucks@Central Park en schiet daar nog wat sfeerplaatjes. Het doel is Columbus Circle, omdat ik daar meen wat fraaie beelden van Romero Britto te gaan zien, maar helaas, ze zijn weg.

Je hoeft in NY echter niet lang te zoeken naar kunst, ik loop langs 2 enorme bronzen beelden van Botero...hmmm...twijfel nu of ik de namen niet door elkaar gehaald heb.

Botero's beelden zijn prachtig en ook zo mooi opgepoetst op een bepaalde plek ;-) Nog even leuk kerstmarktje op Columbus Circle gedaan en een leuk presentje voor mijn lieve neefje Jayden gekocht. Wat gepraat met lokale ondernemers die tijdelijk een stalletje huren rond de feestdagen. Het is wel zwaar, je moet ongeveer een maand van 'morgens vroeg tot 's avonds laat in die stand staan, soms erg koud. Sommige standhouders hebben het lekker druk, andereb hebben niets te doen.

Een goede marktorientatie is noodzakelijk. Nou ja, ik heb wat visitekaartjes, wie weet in de toekomst... Nu is het tijd om op te warmen en wat te lunchen, heb te veel gelopen, poepoe, beetje moe, maar wel leuk.

Na een lekkere pasta richting Bryant Park en daar een beetje naar de capriolen van de schaatsers op de ijsbaan gekeken. Het is inmiddels al weer 3 uur en ik besluit met mijn vermoeide voeten toch nog even naar Times Square te lopen, want ik wil nog even naar de M&M winkel. Natuurlijk kan ik het weer niet laten en besluit om weer met een hunk op de foto te gaan, zie hier het resultaat

Wink

Ik zit nu even onderuit in een luie Chesterfield bij Starbucks, free wifi, koffie...mij krijgen ze hier voorlopig niet meer weg. Rond 6 uur met Marian afgesproken in Bryant Park. Ze heeft op haar tochtje een leuk Japans restaurant gezien, nou dat hoef je mij niet 2 x te zeggen... We hebben er heerlijk gegeten, ik had iets teveel besteld, maar wilde zo graag garnalensushi erbij. Heerlijk een paar flesjes sake gedeeld en gefrituurd ijs als dessert. De bedoeling was dat om nog even een paar feestelijke etalages te gaan bekijken, maar ik was zo moe (12 uur op pad) en ben eerder terug naar het hotel gegaan.

Tot zover, tot morgen! Bri

Reacties

Reacties

Birgit

Hey Brigitta,

Hier een kleine bestelling voor 2 M&M figuren voor de dependance van het MoMA in Hoofddorp :)
Echt prachtige foto's en een leuk verhaal.

Groeten en nog veel plezier verder!
Birgit

agnes

wat is het afzien daar zeg!!!!!! en wat een schitterende bronzen beelden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!