Bri en Mar in New York.reismee.nl

Upper West en Xmas Windows

Vandaag laat ik het ontbijt aan me voorbij gaan en besluit nog even op mijn gemak wakker te worden met eigen koffie. Voor mij is het eerste doel vandaag een kijkje nemen in het Brandon Residence, een soort hostel uitsluitend voor vrouwen. In principe voor langere tijd, maar je kunt er vanaf 3 nachten voor een verblijf terecht.

Het ligt in een heerlijke buurt en ik stap de metro nog niet uit of ik voel me er fantastisch. Het huis ligt op zo'n 5 minuten lopen van een metrohalte en is alleen toegankelijk voor sleutelhoudsters, maar ik word na aanbellen wel binnen gebuzzed. Het ziet er simpel maar best gezellig uit.

Zoals ik al verwachtte, wordt mij zakelijk medegedeeld dat ik niet zomaar rond kan neuzen. Maar, ze hebben wel 3 x per week een tour of the premises en morgen om 13 uur is er ook een. Ik schrijf me meteen in en zie niet veel andere namen staan. Ben reuze benieuwd!

Daarna dwaal ik wat door de straten heen en weer, tussen Broadway en de Hudson kant. Echt super!

Na een tijdje en een kopje koffie (in StarbuckS...ik bestel een Vanilla Bean, weet ik veel! Dat blijkt dus ijskoud te zijn! En dat terwijl het me op had moeten warmen!). Maar, het was wel heerlijk! Een soort luxe milkshake, zeg maar..

Cool

Overal kerstmuziek, van rustig tot zwingend tot ronduit herrie. Maar meestal het eerste.

Dan zak ik langzaam Broadway af, met de nodige stops in gekke winkels. Ik mag even geen onzindingen meer kopen van mezelf, maar ikkrijg welher en der monsters aangeboden, onder andere een stukje natuurzeep (ruikt heerlijk!) en een cupje echte warme chocomel (lekkerrrrrrr....!). Ondertussen geniet ik ook met volle teugen van de kunst die nu op Broadway staat. Heel simpel maar het spreekt me best aan.

Ik besluit naar Book-Off te gaan, een Japanse boekwinkel waar je voor 1$ boekjes kunt kopen. Alleen weet ik niet meer precies waar de winkel zit en dus duik ikop een gegeven momenteen Zen Sushi tent in, in de hoop dat daar echte Japanners rondlopen.

Nou, er zat een knul bij de receptie, maar ik was nog niet overtuigd.

Echter, hij was zo onder de indruk van mijn vraag, dat zijn ogen helemaal oplichtten...'You want to go to book off????!!' Hij wist het adres zo uit zijn mouw te schudden en het bleek inderdaad niet ver.

Ik slaag voor een boel DVD's voor 1$, een aantal boekjes voor dezelfde prijs en een CD-tje...geen idee hoe die is, maar t zag er wel grappig uit. Verder deed ik een poging om voor mijn lieftallige neef wat manga's uit te zoeken, maar dat is eigenlijk een verloren zaak....er is zoveel keuze en geen idee wat hij leuk vindt. Uiteindelijk pak ik maar wat zeer verschillende dingen en wacht ik de reactie vol spanning af.

Nog wat winkels later wordt het tijd de zware last te droppen in het hotel en een uurtje plat te gaan. Daarna treffen Bri en ik elkaar weer in ons Bryant Park. We besluiten naar de Japanner te gaan die ik vanmorgen had gezien en het was een gezellig tentje met leuk personeel.

Bri is versleten, maar ik had mijn zinnen gezet op de kerstramen en slenter nog een uurtje langs 5th Avenue. Een gedeelte was hetzelfde als vorig jaar, maar de grote ramen waren nieuw en het was weer echt indrukwekkend om daar rond te lopen en van die etalages te genieten. Barney's is aan Lady Gaga gewijd.

O ja, en ik het nog een foto van mezelf kunnen maken via een etalage camera...zo grappig!

O ja, en ik heb ook weer een paar korte filmpjes geplaatst.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!