Bri en Mar in New York.reismee.nl

Bryant Park

En dan is het toch echt zover. Onze laatste nacht in New York zit er op en het laatste ontbijt volgt al gauw. Niet te geloven!

Vandaag gaan we elk ons eigen gang en nemen we op onze eigen manier afscheid van deze heerlijke stad. Uiteindelijk hebben we toch elk een andere vlucht vanaf een andere luchthaven en willen we net even wat anders doen. En dus nemen we afscheid op de halte van 34 Street.

Goede reis, Bri, het was super gezellig met ons tweetjes!

Bri gaat verder met genieten van winkels in kerstsfeer, maar ik richt mijn ogen eerst weer op mijn favoriete park. Tenslotte heb ik de kraampjes daar nog amper bestudeerd, al zijn we er vaak geweest voor bijvoorbeeld een slaapmutsje. En jeetje, wat zie ik ineens nog veel dingen waar ik een uitstekende bestemming voor weet! Ik maak een lijstje in mijn hoofd, want dit stekkie wordt straks toch ook mijn afscheidsplek. Bij elk tentje geef ik aan dat ik aan het eind van de dag weer terug kom...ik zie ze denken: ‘ja, dat horen we vaker'...maar mensen, dit keer is het gegarandeerd.

Eerst nog naar Discovery Times Square, waar de dode zee rollen tentoongesteld liggen. Zoals altijd is de tentoonstelling indrukwekkend rustig en mooi opgezet. Er liggen eigenlijk maar een stuk of 12 lapjes van de rollen, maar er is vrij veel en zeer boeiende informatie om heen, dus ik heb weer echt genoten. Wat een enorme schatten zijn die rollen en wat hebben ze geleden van alle behandelingen die ze in de laatste paar decennia hebben moeten ondergaan....die 2000 jaar in de woestijngrotten waren heel wat beter.

Wel boeiend allemaal, hoor, als je interesse hebt in geschiedenis of religie, is dit zeker een aanrader!

Omdat ik toch op TS ben, besluit ik de Disney Store in te lopen. Daar heb ik van de zomer een onwijs leuke sweater gezien die ik tot mijn spijt toen niet heb gekocht...nou ja, daar heb ik nog steeds spijt van, want ik kon m niet meer vinden....jammer...

Gelukkig hebben ze wel een hoop andere leuke dingen, dus ik loop toch met een leuk T-shirt de deur uit nadat ik als een kind van alle frutsels heb genoten, en niet in het minst van de plastic zak waar mijn T-shirt in zit...LOL.

Ik loop willekeurig richting downtown. Zal ik nog het Empire op gaan? Tenslotte heb ik daar nog een coupon van...Maar ik besluit dat het te heiig is en mijn tijd een beetje te krap, dus dat laat ik aan me voorbij gaan. Inmiddels ben ik wel weer bij Macy's aangekomen en geniet nogmaals van de etalages en besluit zelfs even binnen te kijken.


Goh, een stuk rustiger dan van de zomer, toen Lily en ik hier in 30 ?C op zoek waren naar spijkerbroeken. Dit is echt veel beter te doen!

Al met al kom ik toch niet verder dan een wandeling op de begane grond...'t kan me niet echt boeien.

Het eind van de reis is nu echt in zicht...ik slenter weer naar Bryant Park waar ik een warme lunch nuttig van mijn favoriete deli. Jee, het is rustig op het ijs, zeg.....zou er dan ook geen lange rij staan om deze tijd....ik heb best nog tijd...zal ik?...met mijn gammele knieën en enkels, niet zo slim...ja maar....dit is mijn laatste kans....schaatsen op de Bryant Park Ice Rink...geweldig toch?

Met mijn laatste hap hak ik de knop door, ga in de korte rij staan en strompel binnen 10 minuten grinnikend het ijs op. Er wordt ook nog gefilmd voor een talkshow en ik gebaar heftig dat ik niet in beeld wil....want ik sta nog meer te stuntelen dan ik had verwacht en beland meerdere malen op mijn achterwerk. Ik laat het, na wat aarzeling, dan ook maar bij 1 rondje, besluitend dat ik in een half uurtje toch ‘mijn slag' niet terug ga vinden....

Nu is de keuze tussen Kinokunya of wat anders....Kinokunya gaat me weer veel geld kosten en nog meer bagage opleveren en met ijzeren zelfdiscipline besluit ik nog even Pooh and the Gang gedag te zeggen en weer raak ik in de ban van die geweldige tentoonstelling. 100 jaar bibliotheek. Allerlei ‘eerste' dingen. Ik zie nu ook die bijbel en schrik me weer het lazerus van een oud KKK pak. Een gesigneerde versie van ‘Mein Kampf', daar was Bri enorm van onder de indruk.

Nog een rondje om de door mij begeerde dingetjes te kopen....2 prachtige jasjes/vestjes...zo blij mee!

Nogwat kadootjes...en dan de metro in.

Dag Bryant Park, hopelijk tot ziens!!

En dag New York City!....Hopelijk tot gauw weer eens!

Reacties

Reacties

Marian

Wat ik heb geleerd:
- Ik koop NOOIT meer NY passes enzo! (Al heb ik gelukkig wel een rugzaktoerist wel blij kunnen maken met mijn resterende NY-city-pass coupons...)
- Als ik had beseft dat ik zo vaak op de foto zou staan....was ik toch van tevoren nog even naar de kapper gegaan....LOL...

esther

zo, nu de hoofdpijn gezakt is, heb ik lekker alles kunnen lezen. en o ik wil nu nog veel liever naar NY... maja t is dat of een nieuwe tand ;)

jullie hebben t heerlijk gehad en Marian, de foto op t ijs is geweldig!

Marian

Ben je niet verzekerd voor je tanden, dan??
blij dat de hoofdpijn weer wat aan het zakken is...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!